ویروسی شدن گوشی ممکن است به دلیل استفاده از اینترنت یا دانلود یک اپلیکیشن و نصب آن برروی گوشی سبب آلوده شدن آن شده باشد. کاربران در چنین مواقعی باید سریعا برای مقابله با آنها اقدام کنند، به همین دلیل همواره به کاربران توصیه می‌شود که از یک آنتی‌ویروس برای مقابله با ویروس استفاده کنند، اما پیش از آن باید بدانند که چه علائمی نشان می‌دهد که دستگاه‌هشان به ویروس آلوده شده است.

تخلیه غیر معمول باتری گوشی

در شرایط عادی برنامه‌های کاربردی به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که به شکل بهینه‌سازی شده‌اید از باتری گوشی استفاده کنند، اگر متوجه شدید برنامه‌ای بیش از حد معمول از باتری استفاده می‌کند این احتمال وجود دارد که بدافزاری روی گوشی شما نصب شده است. با توجه به این‌که بدافزارها در اغلب موارد در پس‌زمینه گوشی اجرا می‌شوند باعث می‌شود تا باتری گوشی‌های هوشمند به سرعت تخلیه شود.

داغ شدن گوشی بدون استفاده

معمولا هنگام استفاده از اپ های گوشی، هنگام مکالمه و یا هنگام شارژ کردن گوشی، گوشی کمی داغ می شود که این امری طبیعی است. اما اگر گوشی شما بی دلیل داغ شود احتمال وجود یک بدافزار در آن زیاد خواهد بود. این ویروس ها سی پی یو گوشی را درگیر کرده و دائما از آن کار می کشند و در نتیجه باعث داغ شدن گوشی می شوند.

طولانی شدن زمان روشن شدن گوشی

طولانی شدن زمان بوت اندروید نیز ممکن است به دلیل ویروسی شدن گوشی باشد. این امکان وجود دارد که بعد از مدتی استفاده از گوشی متوجه شوید سرعت آن کم شده است یا مثلا برای بوت شدن گوشی اندرویدی زمان زیادی صرف شود. در این صورت می‌توانید شارژ کارتریج در محل به ویروسی شدن گوشی خود شک کنید البته پیش از آن حتما از میزان حافظه و مموری خود اطلاع پیدا کنید. به غیر از طولانی شدن، هنگ کردن گوشی به صورت مداوم و کاهش سرعت عملکردی آن نیز مطرح هستند.

برنامه های ناآشنا

چنانچه برنامه ای را بدون آنکه دانلود کرده باشید در لیست اپ های گوشی خود دیدید، به وجود ویروس شک کنید و سریعا اقدام به حذف آن کنید .در صورتی که برنامه مجدد ظاهر شد از نرم افزار آنتی ویروس موبایل ESET Mobile Security استفاده کنید.